divendres, 18 de novembre de 2011

STEPV-Iv, FE CCOO PV, FETE UGT PV i Escola Valenciana forcen la negociació d’un model plurilingüe punt per punt





STEPV-Iv, FE CCOO PV, FETE UGT PV i Escola Valenciana forcen la negociació d’un model plurilingüe punt per punt

Data: 18/11/2011 13:23

La mobilització de la comunitat educativa amb el suport de la societat civil valenciana aconsegueix aquest canvi de plantejament de la Conselleria d'Educació, que es fa enrere en els postulats recollits en l'esborrany de decret i començarà la negociació al detall sobre el nou model lingüístic. Per Escola Valenciana, això significa una retirada "de facto" del text proposat per l'anterior conseller.

Aquest matí ha tingut lloc el grup de treball sobre Plurilingüisme entre els sindicats i l'administració. La Conselleria ha fet un resum de les aportacions que han fet les diferents entitats que van ser consultades per l'administració sobre el decret.
Els sindicats STEPV-Iv, FE CCOO PV i FETE UGT PV i Escola Valenciana (que ha assistit en qualitat d'assessora d'aquests sindicats) valoren positivament la voluntat d'arribar a consensos manifestada per l'administració i l'acceptació d'un calendari de reunions més ampli per a negociar punt per punt el model plurilingüe. Igualment l'administració ha admés la petició de comptar amb un diagnòstic i avaluació actuals de les capacitacions lingüístiques del professorat tant en valencià com en llengües estrangeres i de la marxa dels actuals programes lingüísics. Els sindicats i Escola Valenciana consideren que aquest canvi d'actitud respon al rebuig de la comunitat educativa a l'esborrany del decret plantejat per l'anterior conseller d'Educació i la coincidència i consens en el treball i les propostes traslladades a l'administració.
En les pròximes reunions els sindicats i Escola Valenciana defensaran un model plurilingüe basat en els programes lingüístics actuals i en el predomini del valencià com a llengua vehicular, en tant que llengua minoritzada al País Valencià;la participació de la comunitat educativa, uns bons plans de formació del professorat i recursos per als centres docents; la catalogació lingüística dels llocs de treball en secundària i l'avaluació dels programes lingüístics.

Cap comentari:

Publica un comentari