dilluns, 12 de març de 2012

COMUNICAT DE LES PLATAFORMES EN DEFENSA DE L’ENSENYAMENT PÚBLIC DE LES COMARQUES DEL SUD DEL PAÍS VALENCIÀ. IES BADIA DE BAVER, 7 DE MARÇ DE 2012


En la reunió de coordinació de Plataformes Educatives i moviments socials del sud, han segut abordats, junt a la valoració i posada en comú de les mobilitzacions fetes fins al moment, la necessitat d’unificar noves propostes de mobilització que centren l’atenció de la societat valenciana i l’efecte de la mesura de suspensió temporal d’activitats extraescolars secundada per molts claustres.

Han segut acordades les següents mesures:

1. Continuar recolzant totes les mobilitzacions convocadesen contra de les retallades de Serveis Públics, drets socials i laborals i, com a Plataformes aglutinadores de tots els sectors (professorat, famílies, directors i directores, alumnat, partits polítics, inspecció educativa, escola valenciana), CONVOCAR a la societat:
a) 15 de març 2012. 18.00 h Concentració – Cassolada a Mutxamel. Contra les retallades a l’educació pública i les amenaces de denuncia de l’ajuntament  als directors dels CEIPS Manuel Antón i Arbre Blanc pel fet de secundar la concentració feta al municipi el passat 23 de febrer.  Globotada a Dènia a les 17,30 hores a Torrecremada.
b) 22 de març a les 13 hores en els IES i a les 17 hores en els CEIPS Escuts humans contra les retallades en l’ensenyament. Es tracta de fer una cadena humana al voltant de cada centre per protegir-ho simbòlica i físicament de les agressions de la Conselleria d’Educació. Just després es convoca assemblea-tancament de tots els sectors, simultània en tots el centres, per tal de valorar les mobilitzacions, el seu seguiment en cada centre i arreplegar noves propostes.
c) 24 de març a les 18 hores Manifestació Comarcal a Benidorm contra les retallades educatives, socials i laborals convocada per la Plataforma de la Marina Baixa. TRAM Benidorm fins la plaça Triangular.
d) Grans xoriçades populars organitzades per cada plataforma o entitat social implicada en un centre del seu àmbit per tal de convidar a la societat en general a un acte lúdic i de debat sobre les conseqüències de la desfeta econòmica valenciana en els serveis públics en general i l’educació en particular. La data fixada per a aquest acte és el 31 de març, una volta sigan coneguts per els nous ajustos imposats als Pressupostos.
e) Pujar el color identificatiu de la Plataforma de groc a taronja (previ al roig de màxima alarma) i convidar a tots i totes a penjar llacets en la tanca i posar un gran llaç taronja a les portes de cada centre com a senyal del perill de més retallades educatives que amenacen aquest servei públic essencial: No són ajusts educatius, són acomiadaments i pèrdua de qualitat!

2. Continuar informant la Societat, també amb taules i fulles informatives, que les mesures de retallades preses pel Govern Valencià amb el Decret Llei 1/2012, i per Govern Estatal amb el Real Decret Llei 20/2011, com també hem de dir a propòsit de la Reforma Laboral pel que fa als drets conquerits en l’àmbit del treball que ara estan amenaçats, lluny d’afectar només els drets laborals, perjudica tothom directament i l’alumnat doblement. S’empitjora greument l’accés i condicions del seu futur laboral i, en el nostre àmbit, veurà afectada notablement l’atenció i formació que ha de rebre en tots els nivells, donat que continuen empitjorantles qüestions que han segut l’eix de les reivindicacions i denúncies d’aquestes Plataformes:
 
  • Desaparició del caràcter universal de la gratuïtat dels llibres.
  • Disminució de les beques de menjador.
  • Desaparició de programes de recolzament i compensatòria.
  • Desaparició de desdoblaments.
  • Augment del número d’alumnes per aula.
  • Enquistament dels barracots i paralització d’obres de millora i ampliació de centres.
  • Afebliment de la xarxa pública de educació infantil.
  • Bloqueig i qüestionament del model bilingüe valencià.
  • Pagament puntual de les despeses de funcionament dels centres.
  • Retràs o impediment de la incorporació de professorat substitut.
  • Pèrdua generalitzada de professorat als centres.

3. Davant la mesura de suspensió temporal d’activitats complementàries, des de les Plataformes, valorem que ha aconseguit el seu objectiu ireclamem un nou esforç A TOTS ELS CLAUSTRES, AMPES I CONSELLS ESCOLARS per tal de donar un pas més en la suma de voluntats i deixar enrere definitivament la confrontació que sobre aquest punt ha promogut la Conselleria, que ha volgut posar les famílies contra el professorat per tal de no reconèixer la seua responsabilitat i amagar, sota aquesta falsa polèmica, la infinitat de carències educatives que arrossega l’educació valenciana amb la seua nefasta gestió, com demostra el fet d’ocupar l’incontestable i vergonyós primer lloc de fracàs escolar de tot l’Estat. Cal recordar que les transferències educatives valencianes són de l’any 1984 i que, amb les mateixes Lleis Educatives Estatals, però diferents desenvolupaments autonòmics, Navarra, Cantabria, País Basc, Galícia o Castella - Lleó, per exemple, estan situades en l’excel·lència educativa, l’objectiu que reclamem per a l’educació valenciana.

INVERTIR EN EDUCACIÓ, ÉS INVERTIR EN FUTUR, QUE NO TE’L RETALLEN ARA

Cap comentari:

Publica un comentari